تسهیل یادگیری درس روانشناسی رشد کتاب روانشناسی پایه یازدهم
کد مقاله : 1004-CNF
نویسندگان
ساحل محبی *
دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر تسهیل یادگیری درس روانشناسی رشد نوجوان کتاب روانشناسی پایه یازدهم با رویکرد درس پژوهی است. این پژوهش از نوع کیفی _ مشارکتی است که با همکاری سه نفر در تیم تخصصی انجام گردیده، داده های پژوهش حاضر به کمک مصاحبه نیمه ساختارمند و مشاهده توسط اعضای تیم سه نفره درس پژوهی در دو مرحله نقد ، بررسی و جمع آوری گردید تا داده ها به اشباع نظری برسد.
جامعه آماری این پژوهش 30 نفر دانش آموز دختر پایه یازدهم دبیرستان استقلال شهر کرمانشاه می باشد. روش تدریس اول استفاده از الگوی تعاملی و روش های پرسش و پاسخ ، بحث گروهی مشارکتی و سخنرانی بود و در تدریس دوم از روش و الگوی فعال تدریس ساختن گرایی ( E5 ) استفاده شد. بعد از نقد و بررسی و انجام اصلاحات ، نتایج نشان داد که رویکرد تدریس ساختن گرایی موجب ارتقا و بهبود یادگیری درس روانشناسی رشد نوجوان می گردد و در مقایسه با سایر روش های تدریس ، دانش آموزان ارتباط بهتری با آن برقرار کرده ، از آن استقبال می کنند و درنهایت بازدهی مناسب تری را نیز دارا می باشند.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، توسعه حرفه ای معلمان، روانشناسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر