آسیب شناسی روش تدریس دریادگیری دروس علوم اجتماعی |
کد مقاله : 1006-CNF |
نویسندگان |
میکائیل رسولزاده * آموزش ابتدایی پردیس علامه امینی - میانه |
چکیده مقاله |
تدریس دروس علوم اجتماعی می تواند زیبا ، دلچسب و برانگیزاننده ، امید بخش ، اثر بخش ، پویا باشد وقتی که معلمان در بکارگیری روش های تدریس مهارت داشته باشند .در این تحقیق هدف : مشخص ساختن آسیب های موجود در روش های تدریس دروس علوم اجتماعی ومشخص کردن نقش این آسیب های موجود در یادگیری دروس علوم اجتماعی و در این راستا فرضیه تحقیق به این ترتیب مطرح شد: بین آسیب های روش های تدریس موجود و یادگیری دروس علوم اجتماعی در دانشآموزان رابطه وجود دارد. این تحقیق بر اساس اهداف پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و روش تحقیق پیمایشی است ، جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان متوسطه استان آذربایجان شرقی در سالهای تحصیلی 1401 - 1400 می باشد. در مجموع تعداد 1585 نفر جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می دهند. تعداد یا حجم نمونه برابر 340 نفر محاسبه شده است.ابزار سنجش پرسشنامه می باشد. براساس ضریب همبستگی پیرسون بین آسیب های روش های تدریس موجود و یادگیری دروس علوم اجتماعی در دانشآموزان برابر 209/0- =r با سطح معنی داری00/0 = p بدست آمده است و چون سطح معنی داری آزمون از 5% کمتر است ، بنابراین همبستگی معکوسی بین آسیب های روش های تدریس موجود و یادگیری دروس علوم اجتماعی وجود دارد. یعنی هرچه آسیب های روش های تدریس موجود کمتر باشد یادگیری دروس علوم اجتماعی در دانشآموزان بیشتر می شود.درکل می توان گفت میزان آسیب های روش های تدریس موجود دروس علوم اجتماعی و جامعهشناسی در مدارس در حد متوسط می باشد. |
کلیدواژه ها |
آسیب شناسی- روش تدریس - یادگیری - علوم اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |