تسهیل فرایند یادگیری درس چگونگی مدیریت زمان
کد مقاله : 1008-CNF
نویسندگان
ثنا کریمی پور *، عادل سلیمانی
دانشگاه شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف از پژوهش کیفی حاضر ، برسی نقش درس پژوهی در تسهیل فرایند یادگیری درس مدیریت زمان دانش آموزان پایه هفتم شهر کرمانشاه است . بدین ترتیب اعضای تیم درس پژوهی در طول یک نیم سال تحصیلی با اجرای دو تدریس بر اساس روش ساختن گرایی و نقد تدریس و طرح درس اجرا شده داده های مورد نیاز خود را جمع آوری کردند تا جمع بندی شود . همچنین آنها با به کارگیری روش کدگذاری داده های منتج از نقد تدریس را تجزیه تحلیل کردند . 87 کد باز ، 15 کد محوری و 4 کد گزینشی از متن نقد تدریس توسط اعضای تیم درس پژوهی استخراج شد . کدهای محوری این پژوهش که می تواند نقشی در تسهیل فرایند یادگیری درس مدیریت زمان دانش آموزان پایه هفتم کرمانشاه بر اساس رویکر درس پژوهی داشته باشد عبارت هستند از : مهارت های کلامی ، مهارت های غیرکلامی ، ایجاد انگیزه ، ارتباط با دانش آموز ، ایجاد ارتباط اولیه ، مهارت های کنترل کلاس ، مهارت انضباطی ، خود مدیریتی ، تعیین مقررات کلاسی ، مهارت ارزشیابی و سنجش ، مشارکت گروهی ، روش های تدریس ، مهارت جمع بندی ، وسایل کمک آموزشی و محیط آموزشی که در 4 کد گزینشی مهارت های ارتباطی ، مهارت های مدیریتی ، مهارت تدریس و مهارت آموزشی به آنها اشاره شده است .
کلیدواژه ها
درس پژوهی ، توسعه حرفه ای ، کیفیت آموزشی ، کتاب درسی ، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر