ارتباط آموزش علوم اجتماعی مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در امر یادگیری – یاد دهی |
کد مقاله : 1014-CNF |
نویسندگان |
رضا فاضلی ورزنه * کارشناس پژوهش و فنآوری آموزش و پرورش شهرستان ورزنه (اصفهان) |
چکیده مقاله |
آموزش علوم اجتماعی به دلیل ماهیت خاص خود که تفاوت زیادی با سایر حیطه های دانش بشری دارد، به طور ویژه نیازمند به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در روش های آموزشی خود است. در پژوهش حاضر منابع و متون مرتبط با چگونگی استفاده از فاوا در آموزش علوم اجتماعی گردآوری و در راستای سؤال پژوهش بررسی شده است. از این رو روش انجام پژوهش تحلیلی بوده است. در سالهای اخیر رویکردهای جدید آموزشی توانسته اند شیوه های کسب علوم و فناوری اطلاعات و مهارتهای لازم برای زندگی در یک دنیای فناورانه را متحول سازند. اولویت اصلی این رویکردها به کارگیری «یادگیری فعال» به جای «یادگیری انفعالی» است. چرا که یادگیری فعال موجبات رشد دانش، مهارت و نگرشهای نوین را فراهم میسازد. همچنین، فراگیرندگان را در فرایند یاددهی- یادگیری فعال میسازد و آنان را به درگیرشدن ، پژوهش و حل مسئله ، و به دنبال آن ، زمینه های نوآوری، خلاقیت و تفکر انتقادی فرا می خواند. |
کلیدواژه ها |
فاوا ، علوم اجتماعی ، یاد دهی – یادگیری ، |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |