فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم اجتماعی |
کد مقاله : 1051-CNF |
نویسندگان |
امیر حسین رحیم لو *1، احسان عالی نژاد2 1پردیس فرهنگیان 2دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه |
چکیده مقاله |
نقش معلمان برای ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) قابل توجه است، زیرا استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس به نگرش معلمان نسبت به این مفهوم بستگی دارد. به عبارت دیگر، برای ادغام موفق ICT، معلمان باید نگرش مثبت داشته باشند. ارائه آموزش سازماندهی شده معلمان ICT برای تشویق معلمان به نگاه مثبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است. با این حال، برای توسعه چنین آموزشی، ابتدا باید نظرات، نگرانی ها و نیازهای معلمان در مورد ادغام ICT شناسایی شود. به منظور حمایت بهتر از معلمان مطالعات اجتماعی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، این مقاله دیدگاه ها، تجربیات و نگرش های معلمان مطالعات اجتماعی نسبت به ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات را از طریق مصاحبه های چهره به چهره فردی با 23 معلم مطالعات اجتماعی در شهر ارومیه، آذربایجان غربی گزارش می کند. نتایج این مطالعه نشان داد که اکثر معلمان شرکتکننده نگرش مثبتی نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات بهعنوان یک ابزار آموزشی داشتند و میخواستند درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات برای استفاده مؤثر در کلاسهای درس خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. با این حال، آنها در دسترس بودن کم فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان یک مانع بزرگ شناسایی کردند که استفاده آنها از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کلاس درس محدود کرد. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری آموزشی، معلمان، مطالعات اجتماعی، جغرافیا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |