بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم اجتماعی
کد مقاله : 1071-CNF
نویسندگان
کبری اکبری *
علوم اجتماعی
چکیده مقاله
در عصر جدید که فناوری اطلاعات و ارتباطات، هر روز فراگیر تر می شود، شیوه های یادگیری سنتی مانند گذشته کارساز
نیستند. با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قرن 21 و ورود آن به برنامه ریزیهای آموزشی، لزوم استفاده از آن را در
فرآیند یادگیری بیشتر کرده و یکی از زمینه های به کارگیری آن در آموزش علوم اجتماعی است. هدف از انجام این پژوهش
بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم اجتماعی است. روش تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی_ تحلیلی بوده
و اطلاعات به شکل کتابخانه ای گردآوری شده اند.نتیجه این پژوهش نشان میدهد که استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش
علوم اجتماعی میتواند به رشد کمی و کیفی آن در مدارس کمک کند و باعث افزایش مهارتهای دانش آموزان در یادگیری شود.
فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمهید شرایط زمینه درگیری و فعالیت بیشتر دانش آموزان برای یادگیری موثر را فراهم میکند و
کیفیت یادگیری دانش آموزان را بهبود می بخشد.
کلیدواژه ها
فناوری، اطلاعات، ارتباطات، علوم اجتماعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر