بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم اجتماعی |
کد مقاله : 1071-CNF |
نویسندگان |
کبری اکبری * علوم اجتماعی |
چکیده مقاله |
در عصر جدید که فناوری اطلاعات و ارتباطات، هر روز فراگیر تر می شود، شیوه های یادگیری سنتی مانند گذشته کارساز نیستند. با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قرن 21 و ورود آن به برنامه ریزیهای آموزشی، لزوم استفاده از آن را در فرآیند یادگیری بیشتر کرده و یکی از زمینه های به کارگیری آن در آموزش علوم اجتماعی است. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم اجتماعی است. روش تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی_ تحلیلی بوده و اطلاعات به شکل کتابخانه ای گردآوری شده اند.نتیجه این پژوهش نشان میدهد که استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش علوم اجتماعی میتواند به رشد کمی و کیفی آن در مدارس کمک کند و باعث افزایش مهارتهای دانش آموزان در یادگیری شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمهید شرایط زمینه درگیری و فعالیت بیشتر دانش آموزان برای یادگیری موثر را فراهم میکند و کیفیت یادگیری دانش آموزان را بهبود می بخشد. |
کلیدواژه ها |
فناوری، اطلاعات، ارتباطات، علوم اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |