بررسی موانع تربیت هنری و زیبایی شناختی در آموزش علوم اجتماعی مدارس |
کد مقاله : 1100-CNF |
نویسندگان |
اسماعیل بیننده * کارشناس ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت |
چکیده مقاله |
هدف اصلی پژوهش حاضر ، بررسی موانع و مشکلات تربیت هنری و زیبایی شناختی در آموزش علوم اجتماعی مدارس می باشد تا با تحول و تغییرات اساسی در آن زمینه ی رشد و تربیت هنری دانش آموزان را فراهم آورده ، همچنین تدریس مؤثرتری را در علوم اجتماعی شاهد باشیم . تمرکز بر تربیت هنری و زیبایی شناختی به این دلیل است که این موضوع ، علی رغم اهمیت فراوان و البته تأثیر شگرفی که می تواند بر روحیه و به تبع آن ، ارتقای سطح یادگیری فراگیران و حتی مربیان آنها داشته باشد ، موضوعی فراموش شده و مغفول مانده است . روش تحقیق در این پژوهش ، توصیفی – تحلیلی و گردآوری داده ها با استفاده از بررسی مدارک علمی و مقالات منتشر شده صورت پذیرفته است . نتایج پژوهش حاکی از آن است در سه بخش اصلی و هشت بخش فرعی ، تربیت هنری و زیبایی شناختی در آموزش علوم اجتماعی مدارس دچار نقص و عیب است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد ، این موانع شامل وجود شکاف بین آرمان و واقعیت ، تدوین فلسفه ی ناکارآمد در مدارس ، قابل دسترس نبودن اهداف ، نگاه حاشیه ای به تربیت هنری ، عدم توجه به مقطع متوسطه دوم ، عدم تفکیک نربیت هنری از آموزش هنر ، نقص در محتوا و برنامه درسی و عدم ارزشیابی صحیح در تربیت هنری می شود . |
کلیدواژه ها |
هنر ، زیبایی شناختی ، تربیت هنری ، علوم اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |