راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش علوم اجتماعی |
کد مقاله : 1104-CNF |
نویسندگان |
امیرحسین فرهادی *1، عرفان دودانگه2 1دانشجوی کارشناسی رشته آموزش علوم اجتماعی - دانشگاه فرهنگیان رشت- پردیس امام علی (ع) 2دانشجو دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) رشت |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش علوم اجتماعی است. هدف این پژوهش آشنایی انواع روش های تدریس در علوم اجتماعی می باشد که با بررسی این روش ها تلفیق و ترکیب این روش ها با یکدیگر در جهت غنی سازی و افزایش بهره وری نظام آموزش و پرورش کشور می توان استفاده نمود. روش تحقیق این پژوهش به صورت مروری از نوع سنتی می باشد. از 40 مقاله 24 مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقالات روش پرسش و پاسخ، روش پروژه، روش ایفای نقش، روش مشارکتی، روش تدریس گردش علمی (بازدید علمی)، روش گروه های کوچک( بحث گروهی)، روش حل مسئله، روش کاوشگری، روش اعضای تیم، مورد بررسی قرار گرفت نتایج یافته ها نشان می دهد که هر کدام از روش ها دارای نقاط قوت و ضعف می باشند در نهایت با بررسی انواع شیوه های تدریس بهترین روش به کار بستن روش های ترکیبی و تلفیقی در کلاس درس می باشید. همچنین راهکارهایی جهت بهبود عملکرد مدیران و معلمان ارائه گردید؛ که با اجرای آن ها منجر به بهبود شرایط موجود، افزایش رضایت شغلی و بهبود عملکرد سازمانی می گردد. |
کلیدواژه ها |
راهبردهای تدریس، تدریس اثربخش، آموزش، علوم اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |