مقایسة میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان دختر متوسطه اول در شیوه های آموزشی وبکوئست، سیّار و معکوس درس مطالعات اجتماعی |
کد مقاله : 1109-CNF |
نویسندگان |
انسیه داودآبادی *1، فریده داودآبادی فراهانی2 1دبیر- و سرگروه علوم اجتماعی شهرستان نظرآباد. 2آموزگار |
چکیده مقاله |
محدودیت های ایجاد شده در امر آموزش در سال جاری بدنبال شیوع بیماری کویید 19 و مجازی شدن آموزش دروس باعث شد که، کاستیهای روشهای سنتی، مشخص شده و نیاز به ایجاد رویکرد جدید در امر آموزش را ایجاب کرده است؛ بنابراین هدف از انجام این تحقیق، مقایسة میزان یادگیری و یادداری حاصل از آموزش به شیوههای جدید از جمله وبکوئست، یادگیری سیّار و معکوس در دانشآموزان دختر متوسطه اول در شهرستان نظرآباد استان البرز است. روش تحقیق، نیمهآزمایشی و پیش آزمون و پس آزمون با سه گروه 15 نفری بوده است . جامعة آماری پژوهش، شامل تمامی دانش آموزان دختر متوسطه اول مدارس شهرستان نظرآباد در سال تحصیلی 1399-1400و نمونة آن شامل 30 دانش آموز کلاس نهم متوسطه اول است که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمونهای محققساخته )آزمون یادگیری و آزمون یادداری( و برای تجزیه و تحلیل آنها از روش تحلیل واریانس استفاده شد. تحلیلها نشان میدهد بین نمرات یادگیری و یادداری در روشهای وبکوئست و یادگیری سیّار و معکوس، تفاوت معناداری وجود دارد (P˂0/05). در بین این سه روش، یادگیری سیّار تأثیر بیشتری بر یادگیری و روش وبکوئست تأثیر بیشتری بر یادداری دانشآموزان دارد. |
کلیدواژه ها |
وبکوئست، یادگیری سیّار، یادگیری معکوس، یادگیری مجازی، دانشآموزان دختر، متوسطه . |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |