نقش فناوریهای اطلاعاتی- ارتباطی در تعلیم و تربیت و آموزش علوم اجتماعی به دانشآموزان |
کد مقاله : 1124-CNF |
نویسندگان |
لیدا شیدایی * دبیر - آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر با هدف تعیین نقش فناوریهای اطلاعاتی- ارتباطی در تعلیم و تربیت و آموزش علوم اجتماعی به دانشآموزان ایرانی در سالتحصیلی 1402-1401 انجام پذیرفت. روش تحقیق به صورت کتابخانهای انجام شد. جهت جمعآوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینههای تجربی مرتبط با موضوع مطالعه و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از مطالعه حاضر نشان داد چهار عامل اصلی:1- تحول نقش معلم در فرآیند آموزش با شش شاخص 2- کسب مهارتهای فردی دانشآموزان با نه شاخص 3- کسب مهارتهای تربیتی و اخلاقی دانشآموزان با دو شاخص و 4- کسب مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با شش شاخص به عنوان عوامل زمینهساز بهرهگیری از فناوریهای اطلاعاتی- ارتباطی در تعلیم و تربیت دانشآموزان ایرانی به ویژه در آموزش علوم اجتماعی محسوب میشوند. بنابراین با تمرکز بر این عوامل در حوزه تعلیم و تربیت در مدارس و آموزش علوم اجتماعی به دانشآموزان؛ میتوان شاهدِ گسترشِ اجتماعی شدن و کسب علوم اجتماعی دانشآموزان در زندگی حال و آینده آنها بود. |
کلیدواژه ها |
فناوریهای اطلاعاتی-ارتباطی، تعلیم و تربیت، آموزش، علوم اجتماعی، دانشآموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |