نقش سواد رسانهای در بهبود آموزش علوم اجتماعی در مدارس |
کد مقاله : 1128-CNF |
نویسندگان |
فاطمه بخشایشی * دانشجوی دکتری - رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد تبریز |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر با هدف تعیین نقش سواد رسانهای در بهبود آموزش علوم اجتماعی در مدارس در سالتحصیلی 402-1401 انجام شد. روش تحقیق به صورت اسنادی انجام پذیرفت. جهت جمعآوری اطلاعات از مبانی نظری و پیشینههای تجربی مرتبط با موضوع مورد بررسی استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق حاضر نشان داد پنج عامل اصلی: 1- ارتقاء آگاهی در دستیابی به اطلاعات و انتقال دانش 2- بازنمایی و عرضه از طریق شبیهسازی 3- همکاری و تشریک مساعی در فعالیتهای جمعآوری اطلاعات 4- یادگیری مستقل و خودگردان و 5- کسب مهارتها [ارتباطی- انتقادی- حل مساله- خلّاق- فنی و دیجیتالی] به عنوان عوامل زیربنائی بهرهگیری از سواد رسانهای در آموزش علوم اجتماعی مدارس محسوب میشوند. بنابراین با آموزش مناسبِ سواد رسانهای به دانشآموزان در مدرسه و کاربرد آن در امر تحصیلی در قالب این عوامل در حوزه آموزش علوم اجتماعی در مدارس ؛ میتوان شاهدِ بهبود یادگیری اجتماعی و کسب علوم اجتماعی روزِ دنیا در بین دانشآموزان بود. |
کلیدواژه ها |
سواد رسانهای، آموزش، علوم اجتماعی، مدارس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |