نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در ایجاد رفتارهای پرخطر نوجوانان و تأثیر آن در آموزش علوم اجتماعی
کد مقاله : 1132-CNF
نویسندگان
لیدا شیدایی *
دبیر - آموزش و پرورش
چکیده مقاله
مقاله حاضر با هدف تعیین نقش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در ایجاد رفتارهای پرخطر نوجوانان و تأثیر آن در آموزش علوم اجتماعی در مدارس در سال‌تحصیلی 1402-1401 انجام پذیرفت. روش تحقیق کیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شد. جهت جمع‌آوری اطلاعات، مبانی نظری و پیشینه‌های تجربی مرتبط با موضوع مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از مطالعه حاضر نشان داد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان شامل مصرف سیگار- مصرف قلیان- مصرف الکل- مصرف مواد مخدر- رانندگی خطرناک- خشونت- گرایش به جنس مخالف و داشتن روابط جنسی در سنین نوجوانی نقش دارد و این رفتارهای سوء در آموزشِ مناسبِ علوم اجتماعی نوجوانان خدشه وارد می‌کند. بنابراین رفتارهای اجتماعیِ مناسب از سوی نوجوانان در سطح جامعه کاهش یافته است. بنابراین با انجام پژوهش‌های بیشتر در این خصوص و با برگزاری جلسات مشاوره برای نوجوانان و والدینِ آنها در مدارس می‌توان شاهد کاهش رفتارهای پرخطر و بهبود آموزش علوم اجتماعی در بین آنها شد.
کلیدواژه ها
شبکه‌های اجتماعی مجازی، رفتار پرخطر، آموزش، علوم اجتماعی، نوجوانان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی